Velkommen til Egebo Børnehave

Egebo Børnehave har kapacitet til 52 børn. Børnehaven ligger midt i et villakvarter, tæt på strand, skov og Solrød Station.

Egebo Børnehave har eksisteret siden 1976, og som på trods af dens alder fremstår moderne, med lyse lokaler med gode muligheder for en aktiv og kreativ hverdag for alle børn. Lokalerne i Egebo er  indrettet med hensyn til børneperspektivet, det ser man blandt andet i de mindre rum i rummene som er med til at skabe mulighed for fantasi, fordybelse og ro.

I Egebo Børnehave arbejder vi med en funktionsopdelt struktur som understøttes af tydelige læringsmiljøer. Vi har funktioner som kreativ værksted, ude værksted, science-lokale, lokale til krop og bevægelse o.a.
Vi har fokus på sproglig opmærksomhed og har struktureret dette ind i hverdagen.

Børnene tilknyttes en børnegruppe med jævnaldrende børn, som samles hver dag omkring frokosten og som er afsted sammen på deres ugentlige turdag og i gymnastiksalen. Resten af dagen er hele børnehaven - og legepladsen - tilgængelig for alle børn. Børnehaven er altså ikke opdelt i stuer, som de fleste andre daginstitutioner.

Vi har 3 børnegrupper, med hver sin årgang af børn. Det er de voksne i den gruppe barnet tilknyttes, som har et særligt ansvar for at lære barnet og forældrene at kende. Inden længe vil både børn og forældre dog kende alle voksne - og omvendt.

Vi er meget ude, og der prioriteres at alle børn er på tur en gang om ugen, både på ture i nærmiljøet men også længere ture med tog og bus

Se endvidere skema over organisering, herunder dages gang og læringsmål

Organisering

Shape Created with Sketch.