Forældrekonsultationer

Vi har fastlagte forældresamtaler fra barnet starter i børnehave til barnet går ud af børnehaven. Ved alle samtaler tager vi udgangspunkt i et skema der hedder ALLE MED.

• Samtale 1.: 3-4 måneder efter børnehavestart
  • Samtale 2.: Når barnet fylder 4 år
  • Samtale 3.: Før-skolesamtale i efteråret, året før barnet starter i skole.  En samtale, hvor vi sammen snakker om barnets udvikling i forhold til det, at skulle starte i børnehaveklasse og SFO og sammen evt. laver et fælles handlingsskema for i fællesskab at styrke barnets skoleparathed, her aftaler vi konkrete initiativer for at understøtte barnets læring og udvikling, og vi vejleder forældrene i, hvordan de kan støtte op derhjemme.
  • Opdateret ALLE MED skema udleveres til forældrene, kort før barnet starter i skole.
ALLE MED forside
ALLE MED skema

Alle med skemaet følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud.

Materialet dækker seks udviklingsområder: sprog, socio-emotionel udvikling, leg, trivsel, hverdagsaktiviteter og sansning/motorik.